رشد سریع…

در دنیا شرکت هایی مانند “آمازون” و “فیس بوک” نام های شناخته شده ای هستند. رشد سریع این استارتاپ ها نقطه ی تفاوت آنها است که باعث توجه مردم، سرمایه گذاران و معروفیت آنها شده است.

استارتاپ ها بر اساس یک سری ویژگی ها رتبه بندی شده و در لیستی قرار میگیرند. چندین مدل برای اندازه گیری داریم که یکی از این ها برای Fortune است. فرچون براساس سه ویژگی: Sales Growth Rank، EPS Growth Rank، Return Growth Rank به شرکت ها امتیاز میدهد. در سال 2017 ده شرکت اول شامل لیست زیر شدند.

  1. Uber.
  2. Xiaomi.
  3. Airbnb.
  4. Palantir.
  5. Didi Kuaidi.
  6. Snapchat.
  7. China Internet Plus.
  8. Flipkart.
  9. SpaceX.
  10. Pinterest.

این استارتاپ ها از نظر عملکردی که در کسب و کار و بازار (Market Performance and Business Performance) جزء استارتاپ های با رشد بالا قرار گرفته اند.

حال این وجه ای بود که در مورد فقط بازار و کسب و کار دیدیم.

یک استارتاپ را نیروی کار آن تشکیل میدهند. زمانی که در مورد چنین سرعت بالایی صحبت میکنیم، در مورد تغییر با سرعت بالا و ناثباتی صحبت میکنیم.

چنین استارت اپ هایی نیازمند نیروی کار توانمند و فعال خواهند داشت، نیروی کاری که علاوه بر کار زیاد، تلاش، بتواند با تغییر زیاد تطابق پیدا کند و دائما در حال یادگیری تکنولوژی های روز دنیا باشد و در نهایت تمرکز زیادی داشته باشد.

در کنار این نیروی کار، یک فرد مسئولیت سنگینی خواهد داشت و آن رهبر (Leader) خواهد بود. کسی که بتواند چنین استارت اپی را رشد بدهد، نگه دارد و بزرگ کند. این شخص باید توانایی بالایی داشته باشد، فضای لازم برای گفت و گو، رشد (Talent management) را فراهم کند. به نیروی کار خود جهت بدهد، بزرگشان کند، در عین حال مراقب بازار، رقیبان، فرهنگ شرکت باشد و حتی مراقب اشتباهات (که کاملا مسئله ی طبیعی در استارت اپ است) باشد.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *